hétfő, szeptember 26, 2022
spot_img
KezdőlapSoltvadkert hírekM1 Flotta - BS Plastic Rallye Team– 2021. évi visszatekintő, összefoglaló.

M1 Flotta – BS Plastic Rallye Team– 2021. évi visszatekintő, összefoglaló.

A 2021- es évet is a Covid-19 árnyékában kezdtük el tervezgetni a tereprally szakágban.
Reméltük, hogy ebben a Covid helyzetben sikerül megrendezni a 2021-re tervezett 6 futamot a szakágnak.

Új navigátor érkezett a csapatba Horváth Míra személyében, aki már bizonyított a rallye szakágban, mint navigátor. Az autó felkészítése gyakorlatilag az utolsó 2020-as verseny végeztével azonnal elkezdődött.
Az első 2021-es versenyünk Pápocon, 2021. május 7-8. között a Garilla Racing által megrendezett Riverside Baja (ejtsd: baha ) volt. Nagy reményekkel érkeztünk bízva az elvégzett munka sikerében.
Horváth Míra ezen a versenyen mutatkozott be a jobb egyben, bizonyítva, hogy a hölgyeknek is van helye ebben a sportban. Jó időket sikerült autózni, sajnos egy féltengely törés és egy defekt megakadályozott minket a dobogós helyezés elérésében. A kategória 7. helyén végeztünk.

Az év második versenye a Baja Satu Mare 2021 volt. A versenyt 2021. június 4-5-én rendezték a romániai Szatmárnémetiben.
A mezőny második alkalommal érkezett a szatmári pályákra.
Pénteken egy murvás tempós hegyi szakasszal kezdtünk, ami nem minden csapatnak hozta meg a sikert a nap végére. Sikerült a szakaszokat jól teljesíteni, így problémamentesen vártuk a következő napi rajtot. Szombaton homokos terep várta a versenyzőket.

Bátran mondhatjuk, hogy ezen a versenyen kijött a lépés, sikerült megszerezni az abszolút és a kategória 3. helyezést. Végre volt pontszerzés!!!

Következett egy új helyszín, a Nagykállón rendezett Nyír1 Baja 2021. Július 8-10. között. Ismeretlen nyírségi pályák, sok homokkal, szép erdős részekkel, napraforgó virágzással.

Gyors, hajtós verseny volt sok apró vezetési és navigálási hibával. Ezt tetézte az első napon a motor túlmelegedése, amit nap végén a szervizben sikerült orvosolni, Peti és Míra a sebességgel próbálta ellensúlyozni másnap a lemaradást. Stabil második helyen kezdték meg az utolsó szakaszt szombaton. A csapat többi tagja a biztos második helyre szavazott, Míra és Peti másképp döntött. Láttak esélyt az első hely megszerzésére… bejött, 13 másodperccel sikerült megnyerni a kategóriát, így méltán foglaltuk el a dobogó legfelső fokát.

A HunGarian Baja 2021. augusztus 05-08. között az év talán legjobban várt versenye volt. A Várpalotai központtal megrendezett verseny Peti kedvenc pályáin zajlott. A Várpalota-Veszprém-Pápa közeli katonai lőtér adottságait maximálisan kihasználó pályák nagy feladatot rónak mind a versenyzőkre mind a szervizcsapatra.

Izgalmas látványos esti rajtceremónia után másnap elkezdődött a száguldás. Bíztunk a jó szereplésben, de tudtuk, hogy hosszú versenyt kell teljesíteni. A pályák nem hazudtolták meg magukat, sorban jöttek a technikai problémák. Defektek sorozata és két féltengely törés visszarángatta a csapatot a valóságba. A féltengely törés miatt első kerék hajtás nélkül teljesítettük a szakaszok nagy részét, de ennek ellenére őriztük a kategória negyedik helyet. A zárónapot annak reményében kezdtük meg, hogy még elérhető a dobogó. Ennek a reményünknek egy újabb féltengely törés vetett véget. Kategória értékelés ötödik, míg az abszolút értékelés hatodik helyén végeztünk.

A következő versenyünk a Kalo Race volt, ami 2021. szeptember 23-25. között került megrendezésre Kalocsán.

Könnyű menetnek gondoltuk minden nagyobb kihívás nélkül, de nem így alakult (több csapatnak sem). Csapatunkat is utolérte a már többeket érintő variátor-szíj szakadás. Két szakadt szíj után, már csak teszt jelleggel mentünk tovább, ezzel elúszott a bajnokságban elérhető dobogós helyezés esélye.

Elérkeztünk a 2021-es év utolsó versenyéhez, a Nyirádon 2021.november 04-06. között megrendezett Raid of The Champions-hoz.

Az előző évhez képest kegyes időjárás fogadott minket. Számunkra ezen a versenyen már igazán nem sok múlott az év végi helyezést illetően. A kalocsai fiaskó után az autón elvégzett módosításokat teszteltük, hátha rájövünk a variátor-szíj szakadások okára. Jó versenyt futottunk, de itt nem a helyezés volt a fő szempont. Folyamatosan növeltük a tempót és teszteltük az új beállításokat.

A tavalyi év bosszúságait szeretnénk az idén jó szerencsére cserélni. A téli felkészülési idő alatt nagy hangsúlyt helyeztünk az eddigi gyengébb pontokra. Az idei évben szeretnénk a dobogós helyekért küzdeni, de a legfontosabb a stabil célba érés.

Ezúton szeretnénk megköszönni a támogatóinknak a belénk fektetett bizalmukat.

BS Plastic, Szemi-Trade Kft., Díszítőfestés Kft., G-Car, Turán Motorsport, ONE LOG Hungary, INTÓ Kft., Mátyás Keserű

Továbbá köszönet illeti a szerelőinket és a barátainkat, akik segítséggel és kellő alázattal segítenek minket az utunkon.

Fotó: Sári Péter, Csatlós Norbert, Pataky Péter

 

Beszámoló: Gyimóti Tibor

Kapcsolódó videók:

https://www.youtube.com/watch?v=AxYGV1AtU3w 

https://www.youtube.com/watch?v=xZT-S8TaNUk&t=3s

-Hírdetés -

Friss cikkeink