kedd, május 11, 2021

Advent Bécsben

Idén harmadik alkalommal utaztunk Káposzta Lajos vezetésével az Osztrák fővárosba.
Bócsai és vadkerti fiatalok, (és még fiatalabbak) diákok és felnőttek utaztak együtt egy kis kikapcsolódásra és az Adventi vásári forgatag megcsodálására.

Szent Jakab apostol-plébániatemplom

Reggel 5 órakor indultunk Soltvadkertről. Az út egy részét még sötétben, kora reggeli derengésben tettük meg.

Mint, ahogy máskor, úgy most is Lébény volt az első megálló. A buszról leszállva, igazi télies időjárás fogadott minket. Megnéztük az Árpád-kori Szent Jakab apostol-plébániatemplomot, egy rövid történelmi ismerető, egy kávé, csoportkép és indultunk is tovább.

Lébény

Elsőként a Schönbrunni kastélyba látogattunk. Jártunk itt már korábban, de a gyönyörű barokk stílúsu császári rezidencia, mindig lenyűgöz. A kastély udvarán ilyenkor már igazi karácsonyi forgatag várja az ideérkezőket. Már délelőtt is rengeteg árus, mégtöbb turista, na meg néhány finom forró ital fokozta a jókedvünket.

Következő állomásunk a Heindl csokoládégyár csoki múzeuma volt. Itt aztán volt minden, mi szem, s szájnak ingere! Már a recepció pultjánál megkezdtük a csokoládé kóstolást.

Heindl csokoládégyár, Bécs

Finomabbnál, finomabb csokoládék, pralinék mellett lehetőség van megkóstolni a kakaóbab őrleményt, illetve a gyár által készített folyékony csokoládé masszákat is. A rövid gyárlátogatás után persze lehetőség volt a vásárlásra is. Érdekesség, hogy a múzeum belépő árának egy része levásárolható a csokoládé shopban.

Miután kielégítettük az édességek utáni vágyunkat, nem maradt más hátra, mint a városháza előtti karácsonyi vásár felfedezése. Rövid buszozás következett. Lajos végig mesélt. Mit látunk éppen, mi van az épületben, milyen érdekes esemény kötődik hozzá. Történelem és jelenkori anegdoták kavarognak, már már zsibbasztóan jóleső érzéssel töltve fel mindenkit. Buszunk a bécsi természettudományi múzeum mellett áll meg. Innen pár perc séta a városháza előtti tér – Rathausplatz. Közben elhaladunk Volsgarten és a bécsi parlament épülete előtt is. Áradnak az információk… Bécs váráról, a parkról, a parlamentről, 1918-ról, a mellettünk lévő szobrokról, bécsi diákévekről és megannyi másról. Mintha csak egy pillanat telt volna el, máris a karácsonyi vásár bejáratánál állunk.

Itt találkozunk két óra múlva! – búcsúzik Lajos a csoporttól.
Mi pedig bevetjük magunkat a hamisítatlan bécsi vásári forgatagba. Follyon a forraltbor, roppanjon a kolbász, teljen meg a lelkünk varázslatos, ünnepi hangulattal!

Puncs és kolbász

Sajnos szélsebessen repül az idő. Még egy gyors kávézás a városháza alsó szintjén, és irány a találkozó helyszíne. Hazafelé már csendesebb a csapat. A gyerekek közül is sokan elbóbiskolnak… élményekkel tele, kellemesen elfáradva, ünnepi hangulattal feltöltődve térünk haza. Köszönjük Káposzta Lajos!